قدرت تفكر قدرت تفكر .

قدرت تفكر

فنگ شويي در منزل

اگر شما هم از آن‌ دسته افرادي هستيد كه به‌تازگي با فنگ شويي و رسم ‌و رسوم خاص آن آشنا شده‌ايد و براي به‌كارگرفتن قوانين آن سردرگم هستيد، يا اينكه علي‌رغم آشنايي با اين فرهنگ هنوز هم احساس مي‌كنيد يك جاي كارتان مي‌لنگد، با ما همراه باشيد؛ چراكه قصد داريم راهنماي جامع فنگ شويي براي تازه‌كارها و نيز قوانين اساسي فنگ شويي براي دكوراسيون گوشه‌وكنار منزل را براي‌تان توضيح بدهيم.

فنگ شويي

چگونه فنگ شويي را شروع كنيم؟


«فنگ‌شويي» در لغت به معناي «باد و آب» است. بر اساس اين باور، حركت باد و آب و به‌كاربردن درست عناصر، انرژي خوبي در محيط زندگي ما ايجاد مي‌كند. اصول فنگ شويي را در تمام گوشه‌وكنار خانه و محل‌ كار مي‌توان اجرا كرد، اما معمولا قوانين فنگ‌شويي در ابتدا براي تازه‌كارها كمي پيچيده و گيج‌كننده به نظر مي‌رسند.

در ابتداي كار لازم است بدانيد كه براي اجراي اصول فنگ‌شويي در منزل و محل‌ كار نياز نيست درك عميقي از قوانين اين آيين باستاني شرق آسيا داشته باشيد. براي جريان بهتر انرژي مثبت در خانه كافي‌ است، نكات ساده و ابتدايي فنگ‌شويي را بدانيد.

براي مثال ممكن است برخي نقاط منزل مثل آشپزخانه و سالن‌نشيمن حس بهتري به شما منتقل كنند و درنتيجه شما تمام هم‌و‌غم‌تان را براي اجراي اصول فنگ‌شويي در اين مكان‌ها مي‌گذاريد و ساير نقاط منزل را مثل حمام و اتاق‌خواب كه اتفاقا بسيار در جريان انرژي خوب و مثبت نقش ايفا مي‌كنند، فراموش مي‌كنيد. اصل نخست در آيين فنگ‌شويي اين است كه خانه يك تكه‌ي يكپارچه و هماهنگ است و تمام نقاط منزل به هم ربط دارند، به همين دليل انرژي مثبت از گوشه‌اي به گوشه‌ي ديگر در جريان است.
براي مثال بسياري از افراد كه در اجراي آيين فنگ‌شويي تازه‌كار هستند، نقاط مهمي مثل پاركينگ، زير‌پله‌ها، كمدها و انباري را از قلم مي‌اندازند و تمام تمركزشان را روي نقاطي مي‌گذارند كه بيشتر از ساير جاها ديده مي‌شوند؛ درحالي‌كه اين مكان‌ها همواره تميز و مرتب هستند. در اصل نامرتب‌بودن و كثيفي مكان‌هايي مثل انباري و كمدهاست كه مانع جريان انرژي در ساير نقاط منزل مي‌شود. نخستين توصيه‌ي اساتيد فنگ‌شويي اين است كه براي شروع اجراي آيين فنگ‌شويي در منزل و محل‌ كار برخي اشتباهات ساده و به‌ظاهر سطحي، اما در باطن حياتي و مهم را مرتكب نشويد.

 

فنگ شويي

قدم اول براي مبتدي‌ها؛ فنگ شويي يعني تعادل ميان تاريكي و روشنايي


فلسفه‌ي فنگ شويي بر اين باور است كه هر وسيله و شي‌، داراي انرژي (چي) است و شيوه‌ي چيدمان اشياء بر روحيه و سلامت ما تأثير مثبت يا منفي مي‌گذارد. در هر خانه‌اي بعضي عناصر داراي نيروي «يين» هستند، كه به معني ايستايي و پايداري است، اين عناصر معمولا نسبت به ديگر عناصر كه داراي نيروي «يانگ» هستند، تاريك‌تر و سنگين‌ترند. «يانگ» به معني روشن‌تر، گرم‌تر و سبك‌تر و نماد تحرك است. در حقيقت رمز اصلي چيدماني مناسب براساس فنگ‌شويي، رسيدن به تعادل ميان اين دو نيروي تاريك و روشن است.

فراموش نكنيد در خانه اجراي آيين فنگ‌شويي، مي‌تواند به‌سادگي تغييردادن جاي يك آينه باشد. قدم اول اين است كه يك طرح قابل اجرا براي اجراي آيين فنگ‌شويي در منزل‌تان بنويسيد يا اينكه يك ليست آماده كنيد و به ترتيب نقاطي از منزل يا محيط كار را كه بيشتر براي‌تان اهميت دارند، در آن مشخص و اولويت‌بندي كنيد، با اين‌ همه فراموش نكنيد كه به ترتيب اهميت، اصول فنگ‌شويي را در تمام نقاط منزل و محيط كار پياده كنيد. به‌ياد داشته باشيد هرچه هارموني اشيا و وسايل در محيط بيشتر باشيد، انرژي «چي» بهتر و راحت‌تر پيرامون شما جريان پيدا مي‌كند.

فنگ شويي

براي اجراي فنگ شويي اولويت‌ها را مشخص كنيد


يادتان باشد كه اگر اولويت‌هايتان را مشخص كنيد، اجراي آيين فنگ‌شويي آسان‌تر مي‌شود؛ پس اين نكات مهم را فراموش نكنيد:

۱. فنگ شويي و درب ورودي منزل


درب ورودي و اصلي منزل يكي از مهم‌ترين چالش‌ها در آيين فنگ‌شويي است. آيا درب ورودي منزل با درب پشتي منزل (اگر منزل‌تان درب پشتي هم دارد) در يك رديف هستند؟ آيا درست روبه‌روي درب ورودي منزل‌تان راه‌پله داريد؟ در فلسفه‌ي فنگ‌شويي درب ورودي منزل، يكي از مهم‌ترين نقاط است؛ چرا كه انرژي «chi» يا انرژي بي‌مرز حيات براي زيبايي و سلامت و موفقيت از درب ورودي وارد منزل يا محل كار مي‌شوند.

«راه‌پله» يا درخت و تير چراغ‌برق مانع ورود انرژي به منزل مي‌شوند. جلو درب ورودي منزل يا محل كارتان را هميشه تميز نگه داريد؛ چرا كه پاكي و تميزي در هر فرهنگي منجر به جريان انرژي مثبت در محيط مي‌شود. فرهنگ تميزي و پاكيزگي نه پيچيده است و نه نياز به اصول خاصي حتي رعايت اصول آيين فنگ‌شويي دارد.

در آيين فنگ‌شويي به درب ورودي منزل به اصطلاح «دروازه‌ي ورود انرژي چي» مي‌گويند. همان‌طور كه پيش از اين گفتيم انرژي «چي» در فرهنگ سرزمين‌هاي شرق آسيا، انرژي بي‌مرز حيات براي سلامت و زيبايي و درحقيقت انرژي و نيروي زندگي بخش كيهاني است و اين انرژي از درب ورودي وارد منزل مي‌شود.

زماني اين انرژي وارد منزل مي‌شود كه ورودي منزل پاك و پاكيزه، مرتب، روشن با نورپردازي مناسب و اندازه‌ي آن با سايز ساختمان هماهنگ باشد. درب ورودي منزل به راحتي بايد بازوبسته شود. بهتر است زنگ درب هميشه درست و سالم باشد و از كمترين ميزان شيشه در طراحي درب استفاده شده باشد.

بهتر است سرويس‌هاي بهداشتي روبه‌روي درب ورودي منزل نباشند، چون انرژي «چي» وارد آنجا شده و هدر خواهد رفت. اتاق خواب و آشپزخانه نيز نبايد روبه‌روي درب ورودي باشند، در اين صورت به‌طور ناخودآگاه احساس امنيت نمي‌كنيد. اگر آشپزخانه روبه‌روي درب ورودي باشد، ممكن است مدام احساس گرسنگي كنيد.

بهترين طرح براي نقشه‌ي معماري منزل اين است كه اتاق نشيمن روبه‌روي درب ورودي باشد. در اين‌صورت تمام اهالي منزل، بالاترين سطح از اين انرژي را تجربه مي‌كنند. اگر راه‌پله دقيقا در راهروي ورودي منزل‌تان قرار دارد، ممكن است سبب شود «چي» از مسير پلكان بالا رود و طبقه‌ي پايين از انرژي مثبت بي‌نصيب بماند. اضافه‌كردن يك رانر (قاليچه) به پلكان يا يك اثر هنري برجسته مثل يك تابلوي نقاشي در بالاي پلكان، مي‌تواند انرژي را نگه دارد. اگر به محض ورود به منزل يك ديوار مقابل روي شما قرار مي‌گيرد، حتما به آن ديوار يك آينه نصب كنيد.

۲. فنگ شويي و هارموني رنگ و اشيا در سالن نشيمن


سالن نشيمن معمولا از شلوغ‌ترين نقاط منزل است و به همين خاطر اهميت رعايت اصول فنگ‌شويي و چگونگي روان‌ساختن انرژي مثبت و سالم در آن بسيار حياتي است. قدم اول اين است كه نقاط «باگو-آ» يا «نقشه‌ي انرژي فنگ‌شويي» را در سالن نشيمن‌تان پيدا كنيد.

پيداكردن اين نقاط بسيار ساده است. براي مثال در فنگ‌شويي سنتي، در قسمت جنوب‌شرقي، فنگ‌شويي خانه‌ي شما به جريان انرژي پول در زندگي شما متصل است. يكي ديگر از اصول اساسي فنگ‌شويي، انتخاب صحيح رنگ اتاق نشيمن و سالن پذيرايي است. به همين منظور بهتر است ابتدا عناصر «تولد» فنگ‌شويي و شماره kua يا مسيرهاي خوش‌شانسي‌تان را پيدا كنيد. براي پيداكردن عناصر «تولد» فنگ‌شويي بهتر است بدانيد به عنوان مثال، اگر عنصر شما آتش است، بايد خصوصيات عنصر فنگ‌شويي آتش را پيدا كنيد، مانند رنگ‌هاي عنصرآتش (قرمز، نارنجي، بنفش، سرخ، صورتي و زرد)، شكل‌هاي مثلثي و غيره.

علاوه‌بر اين شما به عنصر چوب در خانه‌تان نياز داريد؛ زيرا چوب، آتش را تغذيه مي‌كند. از سوي ديگر، بايد شماره‌ي kua (كووا) خودتان و اعضاي خانواده‌تان را پيدا كنيد. شما مي‌توانيد با انرژي خوب از بهترين يا خوش‌شانس‌ترين مسيرهاي فنگ‌شويي انرژي بگيريد. براي مثال اگر شماره‌ي «كووا»ي شما عدد يك باشد، بهتر است كه با يكي از مسيرهاي زير روبه‌رو شويد: جنوب‌شرقي، شرق، جنوب و شمال.

فراموش نكنيد اصول «رنگي» فنگ‌شويي با پنج عنصر زمين، آتش، آب و فلز مرتبط است. به عقيده‌ي اساتيد فنگ‌شويي شما براساس تاريخ تولد خود مي‌توانيد، متوجه شويد كه انرژي شما جزو كدام دسته از اين عناصر است. براي مثال اگر شما فردي شلوغ و پر سر‌و‌صدا يا عصبي هستيد و رفتارهاي پرخاشگرانه داريد، از تن رنگي قرمز در فضاي خود استفاده نكنيد.

در اين صورت بهترين انتخاب براي شما تن‌هاي رنگي سردتر مثل سبز و آبي است كه تعادل و توازن و آرامش را در فضا ايجاد مي‌كنند. زرد و نارنجي هردو رنگ‌هاي زنده‌اي هستند كه سرزندگي و روحيه‌ي شاد را تداعي مي‌كنند، درحالي‌كه طيف رنگ‌هاي بنفش و آبي، آرامش‌بخش و رفع‌كننده‌ي تنش هستند.

علاوه‌بر‌ اين استفاده از يك تركيب حساب شده از تن‌هاي سرد و گرم (مخصوصا انواع رنگ‌هاي زميني و خاكي) مي‌تواند موجب برقراري ثبات و آرامش و انرژي در فضاي خانه شود.

۳. فنگ شويي و انرژي خوش‌آهنگ و هماهنگ براي اتاق خواب


به جرئت مي‌توان گفت مهم‌ترين اتاق در منزل شما «اتاق خواب» است و به همين دليل لازم است كه هوشمندانه چيده شود. بيش از يك سوم عمر انسان در خواب مي‌گذرد و اين بدان معناست كه در اين زمان انرژي‌هاي منفي و مضر و فعاليت‌هاي بي‌ثمر بايد از اتاق خواب‌تان دور نگه داشته شود. به همين منظور در قدم اول يادتان باشد كه:

اتاق‌خواب را تميز و مرتب نگه داريد؛ چرا كه مهم‌ترين اصل براي هماهنگ‌كردن انرژي‌ها، پاكيزگي و مرتب‌بودن محيط است.
هيچ چيز را زير تختخواب‌تان نگذاريد، حتي يك وسيله‌ي كوچك، رعايت اين مسئله به‌خصوص براي آنهايي كه بدخواب هستند و معمولا شب‌ها خواب چندان راحتي ندارند، مي‌تواند در روند خوابيدن‌شان بسيار مفيد باشد.
سعي كنيد قسمت بالاي تخت‌تان حداقل ۳ تا ۵ سانتي‌متر با ديوار فاصله داشته باشد تا انرژي بتواند به‌راحتي و آزادانه جريان پيدا كند.
وسايل قديمي، عكس و وسايل درگذشته‌گان و افرادي را كه از دنيا رفته‌اند از اتاق خواب بيرون ببريد، چرا كه با هر بار نگاه‌كردن به آنها غم و اندوه براي‌تان مرور مي‌شود.
روبه‌روي تختخواب يا جايي كه مي‌خوابيد يا آينه و ميز‌توالت آينه‌دار نگذاريد، يا شب‌ها موقع خواب روي آن را با يك پارچه بپوشانيد. آينه انرژي و نور را منتقل و خواب را مختل مي‌كند.
نور اتاق‌تان را تنظيم كنيد. بهتر است از شمع براي روشنايي اتاق خواب استفاده كنيد. از لامپ‌هايي قابل تنظيم براي درجه روشنايي اتاق‌تان استفاده كنيد و نور اتاق را در موقعيت‌هاي مختلف كم و زياد كنيد.
در طول روز پنجره‌هاي اتاق‌خواب را باز كنيد تا هواي تازه در اتاق جريان پيدا كند.
يك تختخواب راحت براي خودتان انتخاب كنيد.
از رنگ‌هاي آرام‌بخش براي رنگ اتاق خواب استفاده كنيد. از طيف رنگي قهوه‌اي و كرم و آبي براي اتاق خواب استفاده كنيد. در آيين فنگ‌شويي تعادل رنگ‌ها يكي از اصول اساسي است.
به هيچ‌وجه در اتاق‌خواب‌تان تلويزيون و كامپيوتر قرار ندهيد. اگر هم ميزتحرير يا كامپيوتر گوشه اتاق‌خواب‌تان داريد با استفاده از يك صفحه يا پارتيشن آن‌ را از فضاي اتاق‌ خواب جدا كنيد. به هنگام خواب، لپ‌تاپ و گوشي موبايل را از خودتان دور كنيد. يادتان باشد كه خواب خوب روحيه و انرژي شما را دوچندان مي‌كند.
درب‌هاي اتاق را ببنديد. طبق قوانين فلسفه فنگ‌شويي، قسمت پايين تخت (قسمتي كه پايمان را قرار مي‌دهيم) نبايد به سمت در باشد چون انرژي ساير قسمت‌هاي خانه آرامش فرد را در هنگام خواب مختل مي‌كنند. از سوي ديگر، شب‌ها تمام درب‌ها را، از درب ورودي گرفته تا درب كمد و سرويس بهداشتي، ببنديد. اين كار تمام انرژي‌هاي خوب براي سلامتي و رابطه‌ي عاطفي سالم را به‌سوي شما سرازير مي‌كند.


۴. فنگ شويي و يك آشپزخانه تميز و پر‌انرژي


چه در باور عموم مردم سرتاسر دنيا و چه در آيين فنگ‌شويي، آشپزخانه «قلب» خانه است. طبق آيين فنگ‌شويي انرژي، سلامتي، فراواني و بركت خانه از آشپزخانه مي‌آيد. با اين‌همه عناصر و المان‌هاي فراواني در آشپزخانه وجود دارند كه در اختيار ما نيستند. براي مثال خطر به‌هم‌ريختگي، آشپزخانه‌هاي كوچك را تهديد مي‌كند كه اصولا مغاير با آيين فنگ‌شويي است، اما رعايت يك‌سري اصول مي‌تواند آشپزخانه شما را منطبق با اصول فنگ‌شويي به قلبي تپنده و پاكيزه تبديل كند.

براساس اصول فنگ‌شويي ، يكي از بدترين ايده‌ها براي مكان آشپزخانه قرارگرفتن آن درست نزديك درب ورودي منزل است. درب ورودي آشپزخانه نبايد مقابل درب ورودي منزل باشد. سعي كنيد اجاق گاز را روبه‌روي درب ورودي منزل قرار ندهيد. اگر درب آشپزخانه روبه‌روي درب ورودي منزل است يك حائل يا پارتيشن بين آنها قرار بدهيد؛
از نظر فنگ‌شويي مهم‌ترين عنصر در آشپزخانه آتش پاك و سوزان است؛ بنابراين بهتر است كه آشپزخانه در جهت شمال و شمال‌غربي آشپزخانه ساخته نشود؛
آشپزخانه تاحد ممكن از توالت دور باشد؛
طراحي آشپزخانه به صورت گرد و دايره‌اي نباشد؛
آشپزخانه بايد نور كافي داشته باشد؛ چرا كه نور و روشنايي نماينده‌ي نيروي «يانگ» در فلسفه فنگ‌شويي است و انسان را به فردي شادتر و خلاق‌تر تبديل مي‌كند؛
اجاق‌گاز را روبه‌روي درب ورودي منزل قرار ندهيد؛
اجاق‌گاز را كنار يا جلو پنجره قرار ندهيد، چون انرژي هدر مي‌رود؛
اجاق‌گاز به عنوان عنصر آتش را در يك سمت و عناصر آبي مثل سينك ظرفشويي را در سمت ديگري قرار دهيد؛
در كاشي‌كاري آشپزخانه آينه به‌كار نبريد. تصوير آتش اجاق‌گاز نبايد داخل آينه بيفتد؛
آشپزخانه بايد از حمام دور باشد. بدترين طراحي آشپزخانه نزديكي درب حمام به اجاق آشپزخانه به خصوص در آشپزخانه‌هاي سبك جزيره است؛
بدترين طراحي در منازل دوبلكس، نزديكي آشپزخانه به پله يا زير‌پله است؛ چرا كه انرژي مثبت همدگير را خنثي مي‌كنند.


۵. فنگ شويي مي‌گويد حمام شفادهنده است


معمولا براي اجراي آيين فنگ‌شويي، «حمام» منزل از جمله دشوارترين مكان‌هاست. با وجود اين با ارائه چند راهكار مي‌توان چالش‌هاي حمام را كه در فنگ‌شويي حكم مكاني براي شفاي جسم و روح را دارد به درستي حل‌و‌فصل كرد.
حمام را نظافت كنيد و لوازم بهداشتي را در طبقاتي كه براي آنها درنظر گرفته شده، مرتب كنيد؛
بهتر است براي حمام پنجره درنظر بگيريد، تا هواي تميز در آن جريان پيدا كند و نم و رطوبت سبب بروز مشكلاتي مثل بوي نم يا رشد قارچ در فضاي مرطوب آن نشود. اگر حمام‌تان پنجره ندارد، حتما از تهويه‌ي مصنوعي مناسب با فضاي حمام‌تان استفاده كنيد؛
از كاشي و سراميك‌هاي زاويه‌دار استفاده نكنيد. اگر سراميك و كاشي‌هاي حمام زاويه‌دار و مثلثي است با زواياي گرد «وان» حمام اين نقص را كه مغاير با اصول فنگ‌شويي براي جريان انرژي است برطرف كنيد؛
از رنگ‌هاي گرم و نزديك به رنگ طبيعت براي رنگ در و ديوار حمام استفاده كنيد؛
در حمام از آينه استفاده كنيد؛
در حمام از گل و گلدان‌هاي مناسب استفاده كنيد تا جريان انرژي مثبت چند برابر شود؛
اگر اهل لوازم دكوري در حمام هستيد بهتر است از عود، شمع و گلدان استفاده كنيد؛


۶. فنگ شويي براي اتاق نوزاد و كودك


جريان انرژي مثبت و پاك در منزل يكي از مهم‌ترين اصول براي داشتن فرزنداني شاداب و پرانرژي و سالم است. اگر محل خواب و بازي بچه‌ها برخلاف اصول فنگ‌شويي شلوغ، نامرتب، كثيف و فاقد شوروشادي و رنگ باشد، نتيجه‌اش كودكاني بد‌خلق، عصبي، افسرده و اغلب بيمار است. مهم‌ترين اصل براي اتاق نوزاد و كودك خردسال سادگي، راحتي، هيجان، لذت و شادي و آرامش است، نه هرج‌ومرج و شلوغي اتاق.

براي اتاق نوزاد و كودك از رنگ «آبي» تنها در صورت تركيب با رنگ‌هاي گرم‌تر (براي مثال رنگ چوب تخت و كمد) استفاده كنيد. علاوه‌بر‌اين رنگ «سبز» يكي از بهترين‌ رنگ‌ها براي اتاق بچه‌هاست.
براي اتاق بچه‌ها از تختخواب طبقه‌اي استفاده نكنيد. در اين‌صورت يك كودك در فضايي تنگ و نزديك به سقف و ديگري باز هم در فضايي تنگ و نزديك زمين قرار مي‌گيرد كه در هر صورت متعال نيست.
مبلمان راحتي و اثاثيه ساخته شده از مواد طبيعي ازجمله تخت و كمد چوبي، فرش، موكت، قالي پشمي، قاب‌بندي‌هاي چوبي و كاغذ ديواري كه همه با عنصر چوب و رشد در ارتباط هستند، ازجمله بهترين وسايل براي اتاق كودك محسوب مي‌شوند.


۷. فنگ شويي و اتاق كار در منزل


اين روزها كم نيستند افرادي كه وظايف و مسئوليت‌هاي محل كارشان را از راه دور و در منزل انجام مي‌دهند. به همين دليل داشتن يك اتاق كار آرام و به دور از تنش در منزل درحالي‌كه انرژي مثبت را در اطراف‌تان احساس كنيد و درنتيجه از كارتان لذت ببريد، به امري ضروري تبديل شده است، بنابراين لازم است كه:

يك اتاق پر‌نور و روشن را به‌عنوان اتاق كارتان انتخاب كنيد؛
ميز كارتان را پشت پنجره نگذاريد؛ چرا كه نور چشمان‌تان را اذيت مي‌كند، ميز را پشت به پنجره هم نگذاريد؛ چون در اين صورت مسير انرژي را مختل مي‌كند، بهترين ايده‌ي فنگ‌شويي براي ميز اتاق كار اين است كه ميز به صورت مايل و روبه‌روي درب ورودي اتاق باشد. درغير‌اين‌ صورت سعي كنيد كه ميز كارتان نزديك پنجره باشد؛
سعي كنيد ميز كارتان را در موقعيتي قرار ندهيد كه در آن تنها يك ديوار در مقابل چشم‌تان يا پشت‌تان به درب ورودي اتاق باشد، اين موقعيت‌ها مي‌توانند سبب ازبين‌رفتن خلاقيت و ابتكار در عملكرد شما بشوند؛
طبيعي است كه طراحي يك اتاق كار براساس اصول فنگ‌شويي چالش‌هاي زيادي دارد. براي مثال اتاق كار افرادي كه با هنر و كارهاي هنري سر‌و‌كار دارند، مثل نقاش‌ها و موزيسين‌ها طبيعتا با اتاق كار يك نويسنده و مترجم تفاوت دارد. با اين‌ همه داشتن يك اتاق روشن، منظم و به دور از شلختگي، اتاقي كه هوا در آن جريان دارد، از رنگ‌هاي سرد و روشن براي ديوار و وسايل اتاق استفاه شده و يكي يا دو گلدان در آن وجود دارد، يك اتاق كار ايده‌آل از نظر اصول فنگ‌شويي است.


۸. فنگ شويي كمدها، انباري و پاركينگ


شايد ترجيح مي‌دهيد اين‌طور فكر كنيد كه پاركينگ خانه، انباري و كمدها در قانون نظم و انرژي و حال خوب فنگ‌شويي جايي ندارند، اما سخت در اشتباهيد. براساس آموزه‌هاي فنگ‌شويي «يك كمد مرتب يعني يك ذهن مرتب»؛ چرا كه هر چه پشت درب‌هاي بسته‌ي كمدها و انباري‌ها هست، روي انرژي جاري در خانه‌ي شما تأثير فراواني مي‌گذارد. اين مسئله را مي‌توان به تمام گوشه‌وكنار خانه كه در آنجا وسيله‌اي نگه مي‌داريد، از پاركينگ و انباري گرفته تا كمدها و جالباسي‌ها، تعميم داد.

۹. فنگ شويي براي فضاهاي كوچك


يكي ديگر از چالش‌هاي آيين فنگ‌شويي، مرتب‌كردن و نظم و ترتيب منازل و محل‌هاي كار كوچك مثل استوديوهاست. چرا كه به خصوص در منازل كوچك فاصله‌ي بين محل خواب، آشپزخانه و سالن نشيمن بسيار كم است. اگر چه اين فضاي كم، ممكن است شما را عصبي و افسرده كند، اما بهتر است بدانيد كه با كمي نظم و ترتيب و رعايت اصول اوليه‌ي فنگ‌شويي به راحتي مي‌تواند انرژي مثبت را در اين محيط‌هاي كوچك جاري كنيد. اگر فضاي منزل يا محل كارتان كوچك است، سعي كنيد از رنگ‌هاي روشن و تميز براي در‌ و ديوار و لوازم منزل استفاده كنيد، وسايلي را كه قديمي شده‌اند و انرژي كهنه و خسته‌كننده‌اي دارند، از خانه خارج كنيد و لوازم سبك‌تر با حس تازگي را جايگزين آنها كنيد.

۱۰. فنگ شويي و انرژي گياهان


در آيين و فلسفه‌ي فنگ‌شويي، گياهان نماد رشد، موفقيت و خوش‌شانسي هستند. با وجود اينكه نوع گياهي كه در خانه از آن نگهداري مي‌كنيد (البته به استثناي گياهان تيغ‌دار) گونه‌هاي خاص گياهان و محل قرارگيري آنها مي‌تواند فضاي منزل و محل كارتان را دگرگون كند. براي مثال گياهي مانند بامبو كه رو به بالا رشد مي‌كند، مي‌تواند به بالارفتن انرژي در جهت درست كمك كند. اگر مي‌خواهيد احساس آرامش داشته باشيد از گياهاني با برگ‌هاي پر و انبوه استفاده كنيد.

۱۱. فنگ شويي و خانه‌هاي روشن


همان‌طور كه گفتيم «نور» نماينده نيروي يانگ در آيين فنگ شويي است، نور طبيعي قوي انسان را شادتر و خلاق‌تر مي‌كند.در اتاق‌هايي كه نور طبيعي محدود دريافت مي‌كنند، سعي كنيد از لامپ‌هايي با نور گرم و آفتابي استفاده كنيد تا نور بيرون را شبيه‌سازي كند. يك راه‌حل هوشمندانه اين است كه آينه اضافه كنيد. آينه‌ را جايي قرار دهيد تا يك پنجره را منعكس كند، دراين‌صورت هم نور بيشتري به درون خانه خواهد آمد و هم مي‌توانيد از چشم‌انداز زيباي بيرون لذت ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۵:۲۰ توسط:آرش فردوسي پور موضوع: نظرات (0)